torsdag 3. desember 2009

Ord blir fattige ..

 De to eldste jentene mine har fulgt med på Regine Stokkes blogg over lengre tid nå. For de som ikke har hørt om henne – så var det ei ung jente fra Kristiansund, med diagnosen MDS/AML (en form for kreft) – som skrev blogg. Hun skrev om hvordan hun hadde det – om det å være så alvorlig syk. Selv har jeg ikke hatt æren av å lese den tidligere. Og akkurat nå vet jeg ikke om jeg klarer det. Regine døde i dag og utrolig mange sørger nå veldig over denne vakre jenta – med ordene i sin makt – som tok Norge med storm i form av blogging.

image

Hennes lillesøster Elise – har idag skrevet et innlegg om sin søsters bortgang. Tankene mine går til Regine selv, famillien og alle vennene hennes. Det kommer til å bli en veldig trist jul for alle som kjente henne.

Jeg håper Regine har funnet fred nå – det er i alle fall en bitteliten trøst i at hun ikke har det vondt lengre.

Regine har satt et enormt spor etter seg i blogglandia og i Norge.

RIP - Regine!

…….

Dette er ikke meg

Dette er kun et spor

trådt på min korte vei

over den hårde jord.

Nu er jeg intet sted

Nu er jeg intet jeg

Gav jeg deg noget med,

lever jeg med i deg.

Vers av Piet Hein

………

Nå har jeg tent mange lys her hjemme. Tankene mine vil være helt andre steder i kveld.

Ha en god natt alle sammen!

Torilpia

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei! Så flott at du hedrer jenta på denne måten... Hun har det godt nå... Jeg setter forøvrig stor pris på et nytt bekjentskap og for dine ord inne hos meg. Jeg skal kikke meg litt rundt her inne!
Til ditt spørsmål så kan du lese om bøkene mine på høyre side i bloggen min... de passer for barn fra 5-12 år - og ellers for alle barn i alle aldre som tror at det finnes mye mellom himmel og jord!
Klem fra Liv Hege - som følger gjerne bloggen din

Stubbetufsa sa...

Jeg fant aldri hennes blogg.
Man finner mye forskjellig når man blogger. Men livet arter seg jo ikke likt for oss alle. Sånn er det.
Det diktet av Piet Hein har jeg ikke sett før, det var fint, så nå har jeg skrevet det av.
Klem til deg, Tovepia!

 
Related Posts with Thumbnails