fredag 11. desember 2009

Gærne pensjonister .. :o)

Mye av dagen i dag har jeg tilbragt sammen med mine foreldre, ei tante og ei venninne av dem. Først var det litt shopping på city Orkanger, med lunsj på Oti – så ble det en liten runde på Amfi, før vi returnerte til  mine foreldre for kaffe og wienerbrød. Det ble julegave-shopping samt mye tull og tøys denne dagen :o)

Når jeg tenker på det – så er jeg egentlig veldig heldig som har mulighet til å være så mye sammen med foreldrene mine og tanta mi. Sammen med den eldre generasjonen altså. Man vet jo aldri når den muligheten forsvinner – og da vil jeg nok være veldig glad for alle de turene jeg har hatt sammen med dem. Både på shopping, cafè-besøk og fjellturer.

Tanten min skulle ha en anti-rynkekrem – men ble liksom ikke enig med seg selv i om det var noe poeng. Og om slike kremer virker eller ikke. “Rynkene setter da bare sitt særpreg på oss – ikke sant?” Spurte hun forsiktig :o) Og det gjør de jo! Dette fikk meg selvfølgelig til å nevne et gammelt innlegg fra Norsk Ukeblad som jeg kom over.

DSC_0002 

Innlegget er fra en 60 år gammel dame, hvis venninne på samme alder har så fin og slett hud. Det viste seg at denne venninnen brukte Alcos-Anal som “dagkrem” …

 DSC_0001

Alcos-Anal er som mange vet – en hemorroidesalve …

image002[1](Googlet)

Innskriver lurte på om dette gikk an. Tina, som er Norsk Ukeblads almenn-medisiner, forteller at denne salven “virker ved å trekke sammen de overfladiske blodårene både i hud og slimhinner”. På grunn av dette var det ikke så mystisk at salven kunne ha god effekt på bl.a. poser under øynene og pløsete hud. OK!!!??? Noen som har erfaring???

Tanta mi – fikk lyst til å prøve dette – gærne dama – men hun grudde seg litt til å spørre etter produktet da .. hihi .. Særlig med tanke på om de kom til å spørre om hun visste hvordan den skulle brukes .. :o) Men inne på apoteket gikk hun seg bort i Omega-jungelen og glemte salven. (Med eller uten vilje … vites ikke :o))

Men mang en god latter fikk vi i dag i alle fall :o)

(Googlet)

Jeg har tidligere vært med på fjelltur sammen med denne gjengen og som skrevet tidligere – så er jeg så glad for å ha mulighet til å gjøre slikt sammen med dem. I løpet av kaffe-drikkingen hos mine forelde – ble vi enige om at i begynnelsen av august – da skal vi alle gå til Galdhøpiggen sammen. Det innebærer at jeg må legge meg i trening – for disse pensjonistene er spreke .. :o)

11072008 017

Her er et bilde fra besøk på Iglefjellet i Rennebu  forrige sommer – samme gjengen som idag – bortsett fra to som nå er i Spania for vinteren. Men vi ser ikke bort fra at de også ønsker å bli med :o) Så nå har jeg i alle fall et mål å jobbe imot når det gjelder helse .. :o)

Fikk ordnet de fleste julegavene idag – deilig å være ferdig med dem. Med små muse-skritt nærmer jeg meg jula .. kanskje rekker jeg å bli ferdig … ??? Jeg bekymrer meg ikke – koser meg masse innimellom – jul blir det uansett :o)

Ha en flott fredagskveld – en kjempefin helg – og kos dere – NYT stemningene!!

Julekirke

Klem fra Torilpia

10 kommentarer:

oline's skattekammer sa...

Et skjønt innlegg,kjære deg! Så godt å høre at du vet å sette pris på dette! Men de virker jo som en særdeles oppegående gjeng da!!! Hehe,arti! Du skal nok se at vi alle blir ferdige til jul i år og, og om ikke, så får vi bare slutte når den kommer! Kos deg videre i adventstida!

Drømmedama sa...

Høres ut som en GOD oppskrift på en vellykket dag. Vittig med anal kremen, sikkert flere som har prøvd den. Jan Thomas (stylisten) gikk jo offentlig ut og reklamerte for denne 'vidunder' kremen. Han fikk litt pepper for det. Ønsker deg en koselig helg. Klem fra en som jobber kveldsvakt fredag og søndag.

h.espe sa...

Hi, hi - høres litt "feil" ut, men why not, dersom det funker... :o) Så koselig du har hatt det sammen med "den eldre garde". Enig med deg, vi må bruke tiden sammen med de, før det plutselig er for sent...

Ha en herlig helg - nyt dagene og kos deg med bakst og juleforberedelser :o)

Stor klem fra Hildegunn

Beate sa...

Tror alle kan ha god nytte av å "henge" med den eldre garde en gang i blant. Hvertfall jeg, som stort sett henger med den meget yngre garde, i en alder av 1-4 år..hehe. Ikke for det, de er ikke så ulik visse eldre på sykehjemmet har jeg hørt ;)

Ha en god helg og koooos deg masse!

Go'klæm fra Beate.

Hanne sa...

Du må ta deg en tur og spise lunsj på Galleriet cafè på Orkanger, der hvor Kvarsnes var før. Kjempekoselig plass og god mat. De har mange små morsomme ting du kan kjøpe, og er som en liten oase. Anbefales.

Bossa sa...

Takk for hilsen. Fint innlegg du har da. Har hørt at modeller bruker slik krem ved behov under øynene. Ja, ja det kan komme den dag da en annen prøver den også. Har nok sånn krem, men bruker den til noe heeeeelt annet. Hehehe. Ha en super helg.
Klem :)

Camilla Elstad sa...

Jeg er så enig med deg, den eldre generasjonen er gull verdt! Jeg har mormor, morfar og farfar i god behold, og det er alltid like koselig å komme på besøk :) Forrige helg hadde morfar stekt ei hel 10-liters bøtte med krumkaker til meg mens mormor er i syden! Hva er vel julen uten...?? ;)

Så må jeg huske å si at jeg setter pris på at du vil følge bloggen min, det er så koselig :D

Sylke Feldhusen sa...

Morsom fortelling om rynkekremen :) Ellers får du vel bare begynne å trene til turen... Ha en fin helg!

KATE ♥ sa...

Jeg har hørt om den bruken av Hemoride-salve før.
Tror søren-pose-meg at jeg skal prøve.

Anne sa...

Ler litt her jeg nå, og ja :-) hemoridekrem virker det sjø!! Har hørt det av flere faktisk, men en skal visstnok ikke bruke for mye av det da, for det har nå sine bivirkninger også (kan komme mye dritt ut av munnen f.eks. neida, DET var tull :-))

Og dine refleksjoner her rundt den eldre geerasjon, så enig!! men just nu i famlien vår er det få skikelige gamle folk, folk som har tid og bare ER på en måte, synd, for det er et savn.

Alle mine besteforeldre er døde, og besteforeldregenerasjonen til min sønn er jo ikke sån somden forrige, de trener på T3 og er opptatt..., synd i grunn.
Husker min bestemor jeg, vafler, potetkake, kortspill og der du fortalte jeg og mine venninner alt som ingenting, om ulykkelig kjærlighet og diverse som vi haldri i livet hadde fortalt hjemme.

 
Related Posts with Thumbnails