fredag 18. desember 2009

Det snør det snør – trodde jeg ….

Men NEI – det sluttet etter 10 snøfnugg denne gangen også … men det er fortsatt ikke forsent .. vi kan fortsatt få skikkelig hvit jul enda. Ser det er mange bloggere som ønsker seg hvit jul. Det er liksom noe spesielt med julen og snø. På en helt annen måte enn ved påsketider. I jula skal snøen være mest til pynt – i påska blir den en “bruksting” :o) OK – da .. ikke for meg .. men for veldig mange andre. Jeg har nok ikke hatt et par ski på bena de siste .. tja .. tjue åra .. eller mer. Innimellom får jeg bittelitt lyst til å forsøke – men så går det veldig fort over igjen :o) Minstejenta har ikke hatt ski enda – men etter å ha sett på Jul i Svingen og skirennet – DA fikk hun veldig lyst på ski og ønsket seg det i julegave. Nå var hun så heldig at hun arvet et par ski fra et “reserve-søskenbarn”. Hun fikk dem når hun kom på besøk til Bestemor idag – gjett om gleden var stor. Men det ble også veldig viktig å ringe meg å si fra om at jeg slapp å kjøpe det til henne i julegave. Hun tenker nå på alt også da .. :o)

image

Ungene er spredd for alle kanter denne helga – jeg klatrer opp og ned av stoler og flyr rundt med forskjellige kluter og skrubber. Og spiller musikk – HØYT!!! Rart å si det – siden jeg egentlig hater husarbeid – men jeg koser meg skikkelig nå. Pizza med vri ble det til middag – helt i Stubbetufsa’s ånd. Se bloggen hennes for veiledning. Det var skikkelig godt – veldig mektig – til tross for at jeg brukte ekstra lett Creme fraiche. Da har jeg mat resten av helga i alle fall :o) Har plukket frem en flaske rødvin – kanskje hjelper den på arbeidslysten når det lir utpå .. ja ikke hele flaska da, det medfører nemlig at jeg blir syk i morgen og det har jeg ikke tid til :o) Må jobbe så lenge jeg har energi – for plutselig er den borte på ubestemt tid … frustrerende, men sånn er det bare ..  *sukk*

Da er det vel bare å hive seg rundt igjen – hmm .. ingen pekefinger idag .. ??? Er det mulig???  :o) vel ..

Tar med noen ord fra Neale Donald Walsch’s første bok i serien Himmelske samtaler;

“Du er godhet og nåde og barmhjertighet og forståelse. Du er fred og glede og lys. Du er tilgivelse og tålmodighet, styrke og mot, en hjelper i nødens stund, en trøst i sorgen, en helbreder i ødeleggelsens tid, en lærer i øyeblikk av forvirring. Du er den dypeste visdom og den høyeste sannhet; den største fred og den mest storslagne kjærlighet. Du er dette. Og i visse øyeblikk av ditt liv har du kjent deg selv som det. Velg alltid å kjenne deg selv som det.”

Det er så mye fint å finne i de bøkene. Anbefales i høyeste grad. Kos dere – uansett hva dere bedriver tiden med :o) Stor klem til dere alle og enhver – kjente og ukjente :o)

Torilpia

15 kommentarer:

sylvia sa...

hei på deg,
unnskyld meg,
men jeg glemte helt å fortelle deg hor stor den englen er,den er sånn ca 50 til 60 cm uten lys,til en pris a 498kr,
ja det var hos meg du å så den,og idag hos gro,min kusine hihihi,men fikk så dårlig samvittighet nå som jeg leste din kommentar hos henne.
håper jeg er tilgitt??
klem fra sylvia

Torilpia sa...

Sylvia; Du er tilgitt .. hihi .. Tusen, tusen takk .. :o)

Stubbetufsa sa...

Hei, du!
Takk for omtale med den pizzaen!
Håper det gikk bra med vaskinga?
Jeg er tidlig oppe til meg å være, fikk ikke sove mer etter klokka seks... Bare tenkte på ting jeg måtte gjøre! Hjernen arbeider mens vi sover, det er sant, hadde flere forslag klare...
Ha en fin dag og helg!
Klem!

Camilla Elstad sa...

Det ser jo ut som at det er litt snø og vinterstemning der?? Nydelig bilde!
Så kjekt å ha ei frøken som tenker på det meste :D

Vibekes lille ullne sa...

Takk for koselig hilsen på bloggen min! Ha en fortsatt fin førjulstid! :)

KATE ♥ sa...

Så flotte bilder.
Her hos oss laver snøen ned.
Det er flott.
Jeg skal til Skien for å feire litt jul på forhånd med min eldste datter , svigersønn og barnebarn.
De skal nemlig feire jul i Kairo i år.
Men litt norsk jul må de ha før de reiser.Jeg gleder meg.
Nå er det ikke mange dagene igjen på jobb heller før ferien setter inn.
Jeg har en jobb der juleforberedelser som baking, juleverksted, juleforestillinger , julemesser og atl koselig hører med.
Så jeg får med meg mye før jul.
Jeg jobber med spes.ped.barn på skolen i byen her.
Derfor rekker jeg det meste av juleting.
Skulle jeg gjordt alt dette etter jobb, hadde ikke jeg rekt det heller.
dagene er jo så korte nå.
Men i morgen min venn, da snur sola.
Kos deg du også.
Klem

Hanne sa...

Her har vi fått unna siste vaskinga i helga. Beate har tatt badet og skrubbet gulvet, takk og amen for at jeg slapp det. Pynten er på plass, og vi skal unne oss kjøpmiddag i løpet av kvelden. Jeg har stekt opp 2 kilo kjøttfarse til kjøttkaker i dag, kjekt å ha. Ribba er tatt opp av fryseren og skal innhylles i salt og pepper i kveld og legges kjølig.

I morgen kommer gubben hjem på julefri, og da skal det ikke vaskes mer. Da skal vi kose oss før julegjestene inntar huset på lillejulaften. Får besøk av et vennepar i morgen kveld, det blir koselig.

Jeg har fri lillejulaften, takk og pris, og vi skal steke ribba på dagen. Kjekt å ha det gjort, for det tar sin tid og er jo litt arbeid med det. Jeg lager litervis med saus, for saus må man ha. Og ribba er enorm. ;-)

Klem fra dalføret.

Viola sa...

Jeg er vel en av de som synes at jula ikke blir ordentlig jul uten hvit snø.. :) Mye viktig du skriver om lenger ned på bloggen din, miljø og forurensning. Skjønt bilde av Maldivene! Har hørt at de kan forsvinne under vann ja.. Synd! Her i huset kaster vi nesten aldri mat. Prøver å spare på lys, hvertfall i de rom vi ikke er. Ønsker deg en god 3. advent! :)

GroLinda sa...

Heisan :o)
Skulle til å svare deg igår, men jeg ble dårlig, så jeg orket ikke skrive noe. Har fått den årlige snuen som varer et par tre dager ;o) Passer bestandig dårlig å få det nå før jul da! Men jeg har en snill og hjelpsom mann, så det skal nok gå greit.
Ja, da svarte jo Sylvia på hvordan engelen er ;o) Den er bare helt skjønn!! Du får ønske deg en til jul ;o)
Ha en fortsatt fin 4. advent og kos deg i dagene før jul :o)
Tusen takk for koselig melding hos meg.
Stor klem fra Gro

h.espe sa...

En rask tur innom for å ønske deg en super god jul og et sprudlende og flott nyttår!!!

Takk for bloggvennskap i løpet av året, gleder meg til å følge deg videre!

klem fra Hildegunn

Bloggullet sa...

Jag önskar dig en riktigt god jul, här har vi fått massor med snö, det var länge sen vi hade snö till jul.

Julkramis

Unknown sa...

Hei! Først og fremst må jeg få si at "Himmelske samtaler" er mine yndlingsbøker!!! Fantastiske og kan ikke sidestilles med noe annet... Ellers humret jeg godt for meg selv da jeg leste det lille "kåseriet" ditt... hi hi... Ønsker deg en riktig god jul! Kos deg med alt som gir glede! Juleklem fra Liv Hege

Hanne sa...

Jeg ønsker deg og dine ei riktig god jul.

Juleklem herfra.

oline's skattekammer sa...

Innom for å ønske deg og dine en strålende julehelg. Mange koselige innlegg her, har vært innom deg og lest, men har stille tusla meg ut igjen til mine mange gjøremål! Har satt "skal bli bedre til å kommentere" på nyttårsløftelista mi!!JULEKLEM!!

Tara sa...

jeg stresser litt her nå...i siste liten med alt som vanlig...men snøen har ihvertfall kommet;)

ha en fantastisk god jul Toril...stor juleklem fra meg og mikael:)))

 
Related Posts with Thumbnails