fredag 4. desember 2009

Nesten voksen ..

Det har kommet “klager” om at jeg skriver så mye om Minstejenta mi – har ikke jeg TRE unger da??? :o) Gjett hvem som følte seg oversett .. :o) Så da tenkte jeg like godt å vie dette innlegget til min eldste datter som nettopp har fylt 17 år. Det er mindre enn ett år til hun blir myndig og får “bestemme selv”.  HJELP!!! Hvor ble det av alle årene??

pagePappa’n til Eldstejenta – brakk ryggen nyttårsaften for mange år siden. Men han ble ikke noe dårligere pappa av den grunn. Han har stått på 24/7 og har klart å ta dykkersertfikat og bli Olympisk mester i kjelkehockey (samt en rekke andre medaljer i VM, World Cup etc.). Det er en mann som ikke gir opp! Helt enormt! Og Eldsteprinsessa – som jo var den første Prinsessa mi – har utviklet seg til å bli en flott ung dame! Sammen med pappa har hun fått bli med på reiser i Norge og utlandet, vært med på tv- og radio-intervjuer – samt vært avbildet i avisen flere ganger :o) 

Her er hun sammen en annen Prinsesse på Idrettsgalla :o)

Om hun føler seg helt hjemme sammen disse karakterene?? Joda – hun trives med ablegøyer og var med i den lokale revygruppa når de hadde 80-talls-show. Hun elsker å finne på “rampestreker” – lage merkelige “monsterstemmer” – og lekeslåss :o) Gjett om hun er godt likt av småunger??? :o)

I det siste har hun slitt med en rekke halsbetennelser og har fått kyssesyken. Det tar på energien – men humøret er stort sett på plass.

Er det rart jeg er stolt av denne jenta??? :o)

I dag kommer hun hjem til Løkken og det gleder vi oss til. Som skolejente i Trondheim og med masse venner  som må pleies der – sier det seg selv at mamma på Løkken kommer litt i andre rekke. Men det er vel som det skal være i denne alderen.

Hun og Mellomste-prinsessa – kranglet som hund og katt i mange år – men så brått tok det slutt – og nå er de veeeldig gode venner og det er sjelden det er uenigheter dem imellom. For en mamma er det ubeskrivelig godt å oppleve.

Tre flotte jenter har jeg – tenk så heldig jeg er – tenk å ha tre sunne, friske, herlige solstråler. Riktignok dukker det opp en og annen sky .. men det må man regne med.

Jeg er veldig glad i alle mine barn – og håper jeg er flink nok til å vise dem det!!!

Gla i dokker – pia’n mine :o)

……

(Ble det bra sånn MJ?? :o))

……

Et skikkelig skryte-innlegg med masse takknemlighet iblanda!

JUL

Vi går nå inn i den andre advents-helgen – med pepperkakebaking, familieselskap med nissegrøt (med mandel) samt gløgg. Selvfølgelig har vi marsipangris til finneren. Burde vel egentlig hatt trøstepremier til de små som ikke får grisen .. men det får jeg se på.

Da gjenstår det bare å ønske dere alle ei kjempefin helg – kos dere masse – uansett hvor og hva dere skal. Stoooor klem :o)

Torilpia

Noen av bildene er mine – resten datterens!!

5 kommentarer:

Hanne sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min. Herlige unger du har, alle sammen. Og tøff pappa som kommer seg opp igjen etter å ha brukket ryggen. Olympisk mester da gitt.

Her er det ikke risengrynsgrøt før formiddag julaften, og da med mandel i, og marsipangris til vinneren. Ungene visst alltid at om jeg vant så fikk de dele grisen, og jeg ville ikke ha den. Vant pappan så måtte de dele med han.

Det er koselig med tradisjoner i jula.

sylvia sa...

hei.
ja den jenta kan du så absolutt være stolt av,nydelig er hun,det skinner igjennom at hun er nydelig inni seg å,
ja disse arna gir store å små gleder.
har 3 jeg å,2jenter og en sønn i midten.13,26 og 27år,og 2 barnebarn.
ønsker deg en herlig kveld,
og tusen takk for besøk hos meg.
klem fra sylvia

Tara sa...

åhhh...for nydelig jente!!! du har god grunn til å være stolt av henne ja...akkurat som du er stolt av dine andre 2:)
koselige bilder av alle 3...

takk for alle de søte kommentarene du skriver toril:) og sorry at jeg ledet deg ut i fristelse med sukker-innlegget...men det er jo jul da;) vi må kose oss i hele desember vettu!!!
hils din vakre 17-åring fra oss;)
klem tara

h.espe sa...

Klart du er stolt av den skjønne datteren din - og de to andre likeså!!!

Ja, da er en hektisk julebord helg over for mitt vedkommende! Julebord både fredag og lørdag - litt slitsomt, men mest av alt veldig hyggelig!!! Alltid kos å treffe gode venner, som man ikke ser så ofte - lett for at skravla går til ut i de sene timer da...:o)

Ønsker deg en flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

moa sa...

hei -

klart du er stolt av jenta di!
nydelig var hun. og de to andre like så - en herlig jentetrio du har fått!
håper helgen har vært god -
ønsker deg en fin ukestart!
klem fra meg

 
Related Posts with Thumbnails