søndag 18. oktober 2009

Magikeren

I tarotstokken har vi et kort som kalles "Magikeren". I forumet Magicgate etterspurte de den enkeltes tolkning av dette kortet. Jeg har en tarotstokk som heter; The Gilded Tarot og bildet av Magikeren i denne stokken er annerledes enn den de hadde bilde av i forumet.


Men jeg er så fornøyd med min tarotstokk.





Dette er Magikeren!


Han utstråler styrke og visdom. Med full kontroll over de fire elementene i tarot; staver, beger, sverd og mynter. Han vet hvordan han skal bruke dem og hvor kraftfulle de er. Så for meg representerer Magikeren kunnskap, visdom og full kontroll over vilje og elementer.
Men det finnes en negativ side man bør være oppmerksom på; for som resultat av denne "makten" må man passe seg for å bli veldig manipulativ og for kontrollerende.
Et spennende kort :o)


Har du tarotkort?


Hva slags stokk har du?


Bruker du den regelmessig og profesjonelt, eller bare for gøy?


Jeg har veldig lyst til å høre om andres kjennskap til og bruk av tarotkort.
Legg igjen en kommentar og fortell litt om dette.


HALLOWEEN OG ADVENT


I butikkene nå om dagen - bugner det av Halloween-kostymer og -utstyr. Jeg var så usikker på når Halloween var at jeg måtte Google det .. :o) Men nå vet jeg det .. 31. oktober .. eller???
Selv er jeg ikke så veldig glad i Halloween - men ungene liker det da. Har tilbudt ungene mine penger slik at de kan kjøpe seg godterier selv - på den betingelsen at de ikke "går Halloween". Men noen ganger har de allikevel valgt å gå . Så noen kostymer/masker har det blitt med årene og det kjøpes godterier i fleng - til utdeling når dørklokka begynner å kime Halloween-kvelden.
 




Men i hyllene ved siden av alt Halloween-utstyret - finner man masse lilla greier. Lys, duker mm. Da er det at jeg blir litt usikker og/eller forvirra. Er lilla en "hot" farge denne sesongen - eller er det adventstingene som er ekstra tidlig ute i år??  Jeg mener .. vi har jo alt fått julebrus i butikkene så ...



MEN - det er jo ganske lenge til enda da ..
IKKE SANT??

Vi stresser ikke .... enda .. :o)

Ha en topp dag/kveld/natt/uke ... Klemmer!!!

1 kommentar:

Hanne sa...

Nu er helga her, og jeg må vel ut og kjøpe godterier. Jeg liker ikke dette styret som vi har adoptert fra USA. Men så får jeg dårlig samvittighet når unger, utkledt til fingerspissene, ringer på døra og jeg står der uten noe å gi bort.

 
Related Posts with Thumbnails