lørdag 4. september 2010

Oiiisann ..

Tenk – idag sov jeg til nesten elleve .. :o) Lurer på når jeg gjorde det sist???  Det har vært stille og rolig hele natten – tror jeg da .. Mer om det lengre ned i innlegget mitt ..

DSC_0057

Har hatt barnefri uke. Har brukt tiden til å lege kropp og sjel :o)

Ja – også rydde litt i kjellerboder etc. Fikk kjempegod hjelp fra mine foreldre.

♥ TUSEN TAKK :o) ♥

DSC_0077 DSC_0069 DSC_0072

Onsdag var jeg en snartur på Orkanger og fikk omsider fylt opp lyslageret mitt :o) Te-lys spesielt – men også andre lys - går det masser av for tida. Fant noen søte te-lysestaker som det “stod navnet mitt på” *kremt* – så de måtte jeg jo bare kjøpe :o) I tillegg fant jeg disse søte pip-pip-ene som jeg ikke klarte å reise i fra. Trøsten får bli at det ble kjøpt på Nille og det er jo bare sååå kjempe-BILLIG der :o)

DSC_0080

Hadde en merkelig drøm i natt.

“En venn av meg oppsøkte meg – det er lenge siden sist jeg møtte denne personen. Han var syk, kommet opp i store problemer og ba om min hjelp til å få dø. Jeg skulle ikke gjøre annet enn å la ham være alene inne på badet mitt. Han ba meg på en så instendig måte. Jeg så at dette betydde veldig mye for ham og var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Vet ikke helt hva jeg hadde tenkt skulle skje, jeg ble distrahert av en annen person som dukket opp og plutselig hørte vi et kjempesmell (så høyt at det smalt for ørene) fra badet. Han hadde skutt seg. Jeg begynte å gråte og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Den andre personen som var der skulle ringe etter hjelp. Han gløttet på døra og kikket inn før han varslet meg om at jeg ikke måtte gå inn der. Jeg forstod at min venn allerede var død. Jeg trodde ikke jeg skulle klare å slutte å gråte – det var så vondt – og jeg var så i villrede om jeg hadde gjort det rette – eller om jeg skulle forsøkt å stoppe ham. Samtidig var jeg sint på den personen som hadde distrahert meg – også fordi han var så treg til å skaffe hjelp. Ring da!!!! 

Plutselig var jeg frem i tid og skulle møte min døde venns mor og søster. (I virkeligheten har han ikke noen søster – så vidt jeg vet.) Jeg visste at han hadde satt veldig stor pris på sin mor – men også at hun kanskje følte at han hadde tatt all hjelp fra henne som en selvfølge – noe han ikke gjorde. Jeg fortalte moren hans dette. Hun lurte på om han hadde sagt noe om søsteren sin – jeg sa at han hadde vært veldig glad i søsteren sin. Jeg visste at jeg fortalte en løgn – siden jeg aldri hadde hørt om søsteren før – men jeg klarte ikke la være. I tillegg så jeg hvor glad søsteren ble – og moren hans også. Jeg gråt sammen med dem.

Enda lengre frem i tid – jeg var innom på besøk på det siste arbeidsstedet mitt (slik det var da jeg trivdes som best der) – og møtte kollegaer som alle ville trøste og snakke med meg. I denne mengden av mennesker møtte jeg en jeg gikk på skole sammen med (på ungdomsskolen). Han kom og tok rundt meg og jeg begynte å gråte igjen. Alle viste meg så stor respekt og omtanke. Det var veldig rørende. Jeg klarte ikke annet enn å gråte. Klarte ikke å snakke om det. Følte at det var den beste omfavnelsen jeg noen gang hadde kjent. (I virkeligheten synes jeg denne personen er en smule arrogant – men allikevel var jeg kjæreste med ham i hele fire dager .. )”

Når jeg våknet følte jeg på et stort savn. Jeg kjente at jeg hadde grått – men øynene mine var helt tørre. Jeg gråter vanligvis med tårer når jeg drømmer.

Det var en vond drøm – men samtidig god på en måte. Mange symboler – mange følelser – mange forskjellige situasjoner og omstendigheter.

Blir vel sittende å gruble litt på denne i dag :o)

DSC_0084

Det var kaldt ute når jeg våknet idag – nå skinner solen og det ser ut som om det holder på å ta seg opp temperaturmessig. Tror jeg skrur på litt høy musikk, tar med meg kaffekoppen og sudoku-bladet mitt og setter meg på verandaen for en stund. Håper dere andre har en like fin dag.

♥ God lørdag – klem fra Torilpia ♥

PS! Blomsterbildene er tatt i går, i hagen til mine foreldre – nesten litt sommer der enda :o)

16 kommentarer:

synnøve sa...

Hei Toril
Du hadde sikkert behov for og sove så lenge.
Det er mye rart en kan drømme om.
Du har fyllt opp lyslagret til høsten du også:)
Fine lysestaker og fugler,klart de måtte være med deg hjem. Jeg var på nille i går,å jeg så det stod Toril på de:))
Er det ikke godt med så fint vær som vi har nå?Har vært ute i hele dag. Men nå må jeg på jobb.
Ha ei fin helg Toril
Klem Synnøve

sylvia sa...

hei vennen.
åå så nydelige bilder i innlegget under av dine barn,
så du har barnefri,så flink du har vært som har ryddet opp da med god hjelp,ja en trenger noen gang opprydding i hodet å,det er jo det som foregikk i din drøm i natt,
rart det med drømmer,noen er så virkelig å en får dem ikke ut av systemet,ikke lett å forstå hva den kan bety,men du finner utav det etterhvert skal du se,plutselig går det et aaha opp for en i fremtiden.
koselig med masse lys nå,kjekt å få hamstret endel,nydelige lys hos deg,vakre farger,
skjønne fugler.
ønsker deg en kjempefin helg vidre.funnet et nytt hjem?
stor klem fra sylvia

Unknown sa...

¨Deilig å få ryddet opp, heldig du som hadde god hjelp.
Når man drømmer slik er det jo underbevisstheten som jobber. Kanskje du har noe du går og grubler på så hjelper drømmen med å sortere litt og lette litt på trykket. H en fin kveld torilpia, det ser ut som du har ordnet det veldig koselig med lys og pynt. :))

Petrinetrollmor sa...

Ha ei riktig god helg, og husk at det er veldig lov å kjøpe seg litt småtteri av og til. Og telys er en nødvendighet no med tanke på at vi går inn i noke mindre lysare dager :))

Nydelige blomsterbilder:)

mimmi-leone sa...

Deilig å sove så lenge, da trengte du sikkert det.

Drømmer er bearbeidelse av tanker og følelser.

Og oversettes på en annen måte enn akkurat hva vi drøte om.
Ofte...

Ønsker deg en fortsatt fin helg!


Hilsen fra Mimmi-Leone

Frøydis sa...

Heisann :-))
Herlig å kunne sove skikkelig ut en gang i blandt!
Sjeldent jeg sover SÅ lenge, som regel er jeg oppe før hanen galer, hehe..
Drømmene våre kan vi ikke styre, heldigvis, og noen drømmer sitter bare fast....

Ha en flott søndag!
Klem, Frøydis

Unknown sa...

Mmmm, deilig å sove lenge...Slike dagar er sjeldne her i heimen og:o)
Deilig å få rydda opp litt, jammne trengst det innimellom. Vi skal pusse opp gjestesoverommet, men eg er litt treg med å komme meg i gang å få rydda ut av rommet *litt kviefullt*
Får vel berre hoppe i det tenker eg...
Koseleg å fylle opp lyslageret til hausten, og pip-pipane var kjempesøte:o)
Draumar kan vere rare, og fulle av symbol, du har vel litt å gruble på der, ja...
Ynskjer deg ein fin søndag, Toril!!
Klem

Eva sa...

God morgen Torilpia..

Noen ganger må det opprydding til, og godt du fikk hjelp til å rydde. Fine fugler du fant på nille, de har mye billig og bra. Lyslagret er fylt opp her også og det må man ha gjennom høsten og vinteren.

Drømmen din var spesiell, men for deg var det nok en vond opplevelse. Tårer er forløsning, død er endringer. Personer er egenskaper man har, eller tilegner seg. Bad er det indre rom hvor man bearbeider og forkaster ting, les kvitte seg med. En symbolrik drøm, og tenkte å tolke den ordentlig, men det var ikke mulighet for å kopiere og lim inn..

Ønsker deg en fin søndag, og barnebarnet er ennå ikke kommet...

Varm klem

Stubbetufsa sa...

Håper du finner ut av og får nytte av de drømmene dine.
Du kan kanskkje bli oppmerksom på hva du går og tenker på...
Klem!

Daisys home sa...

Snakker om DRØMMER du ,men inatt drømte jeg om forferdelige hendelser..om igjen ,og om igjen..!Nesten så jeg ikke fikk våkne heller..Men GLAD det var en drøm..bare!Men blir som oftest gående og tenke og gruble utover dagen..HVA var liksom meningen med DRØMMEN!
Håper du har kommet deg etter den du forteller om her..
Ha en kjempefin søndagskveld,klem sissel

Evelyn sa...

Hei :)

Så fine telys du har kjøpt deg.. koselig å ha utover høsten det. Flotte fugler har du også kjøpt ser jeg... de har mye fint på nille syns jeg... jeg e slik at jeg av og til skifter ut ting og tang jeg da og da er det greit at ting ikke er så veldig dyrt når man kjøpe det.

Det var litt av en drøm du hadde... vannskelig å tyde slike drømmer... håper du greier opp idet etterhvert.

Ha en flott mandag :)

Klem fra Evelyn

Viola sa...

Oisann, ja det var litt av en drøm! Hvordan man skal tolke drømmer, er det mange som har svar på, men neimen ikke enkelt- alltid.. Jeg likte så godt det blomsterbildet du har over "hadde en merkelig drøm i natt" - søte blomster! :)
Ser ut som du er en som kan det å reflektere og ta vare på deg selv, det er godt! Klem fra meg og ha en fin dag! :)

Kamerasamleren sa...

Hallo til piken i dalen!
Det var mange detaljer du husket fra drømmen din, bare det er ganske fantastisk. Ikke skal jeg gi meg ut på noen tolkning, det har jeg ikke vett og forstand på. (Kanskje ikke så mye annet heller :) ) Du får godsnakke med Lavina om hun gir deg en mer detaljert forklaring, hun har nok vettet og forstanden for det.

Ellers ryddes det også her "på berget", fortsatt. Tror ikke jeg blir ferdig med det første, målet er å få de "impliserte" til å fjerne det som står i garasjen, slik at jeg får bilen inn i vinter. Det er jo det den først og fremst er beregnet for. (De impliserte er våre sønner) :) Realt med foreldre - på forskjellig vis. :) Skrape is og lete etter bilen er ikke min sterke side, hverken når det gjelder lyst eller helsa.

Nå får vi være fornøyde med været om dagen, håper det henger seg litt opp, slik at vi kan få noen fine dager fremover.

Hei igjen og flotte dager til deg, Piken i dalen, fra 'n Karl!

mor i stugan sa...

Hej Torilpia !

Vilka vackra bilder du lagt in , men fy vilken hemsk dröm du haft.
Jag hoppas att du får svar på drömmen och vad budskapet var ,om det vsr något budskap?. Eller var det kanske bara en hemsk mardröm.Kram till dig och ha nu en skön vecka

Anonym sa...

Thanks for sharing this link, but unfortunately it seems to be down... Does anybody have a mirror or another source? Please answer to my post if you do!

I would appreciate if a staff member here at minnorskestorehvitebok.blogspot.com could post it.

Thanks,
James

Anonym sa...

Hei.Så mye fine lys.Kjempe koselig med levende lys.Blir mye av det nå framover.Tusen takk for drømmen din.Ja det er litt av vert vi kan drømme om.Er oftes noe vi tenker på eller noe lignende som vi har opplevd.Oftes husker jeg ikke alt.Drømmer ofte efter at jeg legger meg ned etter att jeg har sendt Andreas avsted på jobb.Ønsker deg en riktig fin helg.Masse klemmer fra Bodil.

 
Related Posts with Thumbnails